Rust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

Rust

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

15 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,
Na een laatste paar honderd kilometer rijden in Nieuw-Zeeland gingen we daar ons laatste, warme nachtje in. Nieuw-Zeeland was leuk, maar ik wil er nog wel eens een keer naar toe zonder al die pretdingen; gewoon een auto huren en genieten van de prachtige natuur en de rust vinden die het land ongetwijfeld ook te bieden heeft. De omgeving is ongelooflijk mooi, er zijn geen enge slangen, spinnen, kevers, of andere creepy crawly beesten zoals in Australie, de mensen zijn best vriendelijk en de politiek en overtuigingen zijn allemaal vrij gematigd. En toch... ik heb en houd een zwak voor Australie. Er leven onnoemlijk veel enge beesten waar je voor moet oppassen, ze bijten, krabben, steken en vechten en sommige zijn best erg heel gevaarlijk zelfs. Het klimaat is extreem, heet, erg heet, bloedjeheet, overstromingen, bosbranden (gezien vanuit de lucht en ongelooflijk eng om te zien), maar ook soms koud en erg onvoorspelbaar. De aborigalproblematiek is er een waar men hier nooit over uitgepraat en geoordeeld raakt en waarover veel mensen een duidelijke mening hebben en die ook ventileren. Hetzelfde geldt voor het kappen van bomen, het wel of niet doden van haaien die te dicht onder de kust (of in de haven van Sydney) komen en zo nog meer van die dingen die gemakkelijk de voorpagina van de kranten halen ;-) De afstanden zijn enorm, de leegte immens, over land best lastig te overbruggen, maar als je het doet is het zo overweldigend mooi! Ik vind het hier fantastisch! En ik ben blij om weer terug te gaan :D
Ook zijn we blij om weer naar Tasmanie te gaan. Heerlijk een paar weken naar mijn broer en zijn gezin. Rust, gezelligheid, bijkletsen, oude vrienden zien en weer een beetje 'thuis'.
We zullen er heerlijk barbecuen, bij het kampvuur zitten, hout hakken en eindeloos door het bos lopen. Ook zullen we het koud hebben (:-)), warm hebben en lekker in de regen lopen ;-) Maar ook onze tas uitpakken, boeken kopen, in ons eigen bed liggen, uitslapen en lange dagen koffie leuten. Kortom, we gaan heerlijk relaxen, en ons iets minder druk maken dan tot nu toe ;-)
Maar, we houden jullie op de hoogte!

• 15 Februari 2009 - 10:47

Ina:

het is nog steeds boeiend om jullie reis te volgen.

h.gr.ina

• 15 Februari 2009 - 11:57

Ome Riens:

Hallo Jeroen.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fijn dat ik jullie avonturen kon en kan lezen. Ik geniet met jullie mee hoor!
    Doe moeders de groeten en ook de Tasmaanse familie.
    Doeiiii Oompie.

• 15 Februari 2009 - 16:52

Casey:

Kan me helemaal inleven in je gevoel nu je een beetje thuis bent en ja.. nu ben ik wel een beetje jaloers. Doe de groeten aan broertje + gezin en overige bekenden.

• 16 Februari 2009 - 12:45

Marlies:

Als je dan nog een keer terug gaat, mag ik dan mee..........? Want eigenlijk ben ik toch wel een heel klein beetje jaloers..... ;-)

Veel liefs
    XXX

• 16 Februari 2009 - 12:46

Petra (redelijkheid):

Hee lui!
    gaaf, eindelijk bij ome rien enzo. geef hen mijn liefs en neem zelf ook wat!
    hier koud, nog steeds..
    heb het goed, nog even:P

en jeroen, van harte met je verjaardag! Heel bijzonder, daar vieren, bij mensen die het nooit vieren.
    liefs, ons

• 16 Februari 2009 - 18:51

Oom Arie, Tante Joke:

Hallo lieverds!
    Wat een ongelofelijke avonturen hebben jullie beleefd, dappere dodo's! We hebben van de belevenissen genoten, gegriezeld,erom gelachen en bezorgd geweest!Dank voor alle mails.Jeroen van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook Corrie,Annette en kleine Corrie(nou ja,kleine!)van harte.Een hele fijne tijd met elkaar (zou er wel bij willen zijn!).Dan maar tot de hutspot met de bal gehakt! Liefs voor iedereen