Springen - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu Springen - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

Springen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

29 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallo allemaal!

Het was een stralend blauwe lucht, de zon ging bijna onder boven een schitterend meer, de kleuren waren fantastisch, de bergen in de verte zorgden voor een panoramische achtergrond, het vliegtuigje klom tot 15.000 voet en toen... toen sprongen wij eruit!!
We zitten allebei vastgebonden aan een man (ieder een eigen ;-)) We voelen zijn adem in onze oren, zijn buik klemt tegen onze rug als hij even moet lachen en zijn stem moet geruststellend klinken als hij vraagt: Vind je het leuk? Mwah...
Dan houdt het vliegtuigje op met klimmen en wordt het stil. Heel stil. Dan gaat de deur open. Dan waait de wind heel hard en worden we langzaam richting de open deur geschoven. Onherroepelijk. Jeroen gaat eerst. Ik voel zijn koude vingers in mijn hand en zie hem even glimlachen. Alles komt goed. Ja ja. Dan komt het moment dat ik Jeroen in de diepte zie verdwijnen. Mijn hart bonst in mijn keel. Veel tijd om na te denken heb ik niet, want ook ik schuif richting de deur en dan... dan val ik!! De wind suist om mijn oren, beneemt me de adem en ik val, val, val. Met 200 km per uur val ik naar beneden en de cameraman die met mij meevalt, gebaart dat ik moet lachen!! Hihi, grapjas, maar ik doe het ook nog :D Dan hoor ik ik een stem: 'Wil je spinnen?' Heb ik keus? Vast niet, want ik draai al! Met 200 km per uur val ik en draai rondjes in de lucht en ik lach!! Dan opeens een ruk en ik schiet omhoog. De parachute schiet open. Ik hoor weer de stem: 'Vind je het leuk?' Ja!:D Ik vind het geweldig!! We dwarrelen even relaxt naar beneden en dan moet er toch weer gespeeld worden ;-) Boys and their toys ;-) We draaien en spinnen en tollen en ik geniet van het uitzicht, de wind in mijn gezicht, de zon boven het glinsterende meer en van alles wat er gebeurt. Het is gaaf!! Zo gaaf!! We landen zachtjes op de grond en ik sta te trillen op mijn benen van deze fantastische ervaring! Nooit gedacht dat ik nog es echt uit een vliegtuig zou springen! Even later landt Jeroen ook (iets minder zachtjes) en mogen we alles nog eens herbeleven via de film die onze cameramannen van ons hebben gemaakt! Fantastisch om te zien hoe we allebei breed lachen, echt lachen, en genieten! Superdesuperdesuper man!!
Op deze manier van Nieuw Zeeland genieten is toch ook wel erg gaaf! We hebben een nachtje in River Valley geslapen en de naam zegt het al. Vanaf de bushalte een halve kilometer naar beneden lopen (puf, morgen moeten we ook weer omhoog!) om beneden aan de rivier een pittoresk huis te vinden waar je met z'n allen aan een grote tafel roast chicken eet en een biertje drinkt. De douches zijn niet warm, de mobiele telefoon heeft geen bereik, de nachten zijn koud, de muggen talrijk en de wc- en douchedeuren komen tot borsthoogte ;-) Maar de natuur is prachtig, de lucht kraakhelder en de geur die je opsnuift als je 's morgens vroeg de buitenlucht instapt is ongelooflijk lekker!
En vroeg was het. Want we gaan white water raften. River Valley ligt namelijk aan een rivier. (Je meent het...) En die rivier stroomt, soms heel hard, met grade 5. En dat willen we wel eens zien ;-)
In mijn hart ben ik echter doodsbang. Ik ben namelijk bang voor water! Waarom ga ik dan raften? Omdat het toch ontzettend gaaf is! En ik het ontzettend graag wil meemaken! En ik mijn angst niet wil laten overheersen.
We krijgen eerst een soort badstof trui aan, dan een wetsuit, daarover een jasje, en aan onze voeten wetschoenen. De helm wordt gepast, het zwemvest aangemeten en we kunnen! Ik denk: Als ik hiermee in het water kom, kan ik never nooit zwemmen, trui, wetsuit, jas, schoenen, vest, helm... Help!
Met de bus gaat het een half uur stroomopwaarts. Daar aangekomen krijgen we een briefing: Als de boot omslaat moet je duiken en je vastpakken aan de lijn. Als je uit de boot valt, zet je je voeten naar voren en laat je je meevoeren door de stroom. Als je in het water ligt, moet degene in de boot je helpen en de peddel toesteken. Als je te ver bent afgedreven kan men je een lijn toewerpen. Die moet je dan over je schouder leggen en dan kunnen ze je als een vis binnenhalen.
Ik hoor het allemaal aan en denk: Ach, t zal toch wel meevallen? Ze zullen die onervaren toeristjes toch niet zomaar in het water laten vallen of in een boot zetten die kan omslaan?
We stappen in de boot (met z'n vieren plus een gids) en peddelen de rivier op. We krijgen nog meer instructies hoe we de commando's moeten opvolgen. Dan komt de eerste stroomversnelling. He, dat is leuk ;-) De boot schiet erdoor heen en dat voelt lekker :D Dan komt de tweede. Voor ik het goed en wel besef voel ik me glijden en lig ik in het water! Ik voel de stroom langs me heen gaan en het koude water mijn kleren binnendringen. Ik voel me wonderbaarlijk kalm. Dan opeens ben ik boven, proest het water uit mijn neus en zie de boot achter me! Achter me! En ik stroom sneller! Dat is niet de bedoeling! Help! Hihi, de gids en de anderen in de boot liggen in een deuk want de aanblik van de onderkant van mijn voeten in een stroomversnelling bleek hilarisch :D ha ha, erg leuk hoor.
Ik word aan boord getrokken en de tocht gaat verder. Het is hard werken af en toe; de gids schreeuwt: Vooruit! Achteruit! Draaien! Over links! Over rechts! De stroomversnellingen gaan soms hard. En ja, de boot slaat ook om ;-) Met z'n allen liggen we te proesten in het water! Soms blijft de boot vastzitten aan een rots (tja, we zijn tenslotte onervaren toeristjes ;-)) en moeten we eruit. We moeten van een rots springen en ons mee laten voeren door de stroom. En weet je wat? Het is leuk!! Het is gaaf!! En nee, ik ga niet graag onder water, en Jeroen ook niet, maar o, wat is dit genieten! We springen op een geven moment zelfs van 5 meter hoog het water in! Ik kom op mijn kont terecht en weer vinden anderen dat erg leuk ;-) (au, ik iets minder)
Na deze superervaring klimmen we doodmoe in de bus op weg naar Wellington. Onderweg stoppen we even voor een broodje en stappen we een Hollandse winkel binnen :D Vol met hagelslag, stroopwafels, drop, speculaaskruiden, Delfts blauw en ander Nederlands spul. Leuk hoor :-) Joop was de eigenaar en wilde de winkel wel verkopen ;-) Mwah, nog even niet ;-) We willen wel een grote zak drop:D
Daarmee steken we even Cook Strait over om het zuidereiland van Nieuw Zeeland te gaan verkennen.
Daar gaan we morgen mee beginnen!

We houden jullie op de hoogte!

  • 29 Januari 2009 - 10:40

    Petra:

    Heerlijk!!
    Cool!
    Gaaf!
    Vooral die parachutesprong! Wil je geloven dat ik er klammehandjes van kreeg, met het lezen van dit avontuur??
    En dat ik nu eens niet jaloers was? Jullie genieten toch wel errug dubbel als je leest dat iedereen zo enorm jaloers is, he? gehehehehehehehehe!!
    Hier alles koud, goed en de drukte komt weer in het werk. ben beetje aan t verhuizen. Over 1 week trouwen, en mn buik krijgt nu een babybolling, best prachtig als ze/hij me (nu al) schopt..wacht maar tot je groot bent..

    Hartelijk veel liefs, dikke kus voor beiden en alle goeds.


  • 29 Januari 2009 - 10:57

    Marco:

    Wat een sensatie en belevenis. Heel mooi verteld, tis of je het zelf meemaakt.

    Have fun!

  • 29 Januari 2009 - 12:09

    Susanne:

    Ik word helemaal jaloers als ik deze vehalen lees. Heb erg veel zin om weer eens naar New Zeeland te komen. Geniet er lekker van. Als je nog bij Wellington bent, er zijn vaak festivals in deze stad. echt in de sfeer van de jaren 70.

  • 29 Januari 2009 - 18:18

    Ina:


    Ik ben stil maak een diepe buiging en neem mijn petje af.
    Wat een ervaring,soms heeeel soms zou ik nu willen dat ik ietsje jonger was.

    Groet Ina

  • 29 Januari 2009 - 18:37

    Moeder:

    natuurlijk reageer ik op dit gewldige verhaal !!!wat een belevenis,het is maar goed dat je foto,s hebt voor later,anders zou het net een droom lijken .het was ook leuk om je stem te horen corry,ik had ook rien aan de lijn gehad ,wat is de wereld klein ,nou ja je moet het niet rond hoeven lopen natuurlijk,dan duurt het wel effe !!!veel liefs...geniet er van en be gentle,,moeder

  • 30 Januari 2009 - 16:20

    Casey:

    Ha tobbers
    Het hele verhaal gelezen en ja, wat moet je daarop schrijven. Nou weten jullie wel dat ik een muggenzifter ben en dus.... Die link tussen de douchedeurtjes tot borsthoogte en de prachtige natuur, is die bewust gekozen in je epistel?
    Het raften, was dat in wit of wild water?
    Overigens kun je daarop oefenen in Rotterdam (Waterworld of zoiets) Ook daarbij instructies voor als je uit je bootje lazert, zelfs eerst de baan uit zonder boot om er aan te wennen. Maar inmiddels zijn jullie al geroutineerd dus is dat kinderspel.
    Doe je trouwens ook nog eens spannende dingen of alleen die gewone activiteiten.
    Succes op je verdere trip

  • 30 Januari 2009 - 21:29

    Joost:

    Way to go Corry & Jeroen!!. You've done the right thing: skydiving is awesome!!! (ik herbeleef het hele gebeuren zo'n beetje door dit leuke verhaal hihi:-) erg leuk beschreven Corry:) keep up the good work! and enjoy kiwicountry!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Australie 2008-2009

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2009

dag dag

15 Februari 2009

Rust

08 Februari 2009

Snel, hoog en diep

01 Februari 2009

Nieuws?

29 Januari 2009

Springen
Corry en Jeroen

Actief sinds 19 Okt. 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 14791

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 28 Januari 2014

Australie 2013-2014

27 Januari 2012 - 05 Maart 2012

Australie 2012

16 November 2008 - 17 Maart 2009

Australie 2008-2009

Landen bezocht: