daar zijn we dan! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu daar zijn we dan! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

daar zijn we dan!

Door: corry

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

02 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hoi hoi!!

En daar waren we dan.... Na een wat verkrampte reis (heel weinig plek door buren die breeduit zaten) aangekomen in het fantastische Sydney! Lekker warm, vertrouwde geur, bekende bussen... De bus was druk met uitgaande jongelui, overduidelijk voor Europese begrippen erg 'fout' gekleed, en wij ertussen met onze backpacks. Staan we toch ietwat onwennig in zo'n bus, vraagt een jongen van een jaar of 18 aan mij: 'Wilt u zitten?".... De vraag is nu: zag ik er zo oud uit, of zag ik er zo moe uit?!?!? Met die vraag houd ik me al een week lang bezig ;-)
Sydney is weer fantastisch! Het voordeel dat we er al voor de vierde keer komen is dat we al die highlights niet meer 'hoeven' te doen. Rest ons ons gatje in een parkje te leggen en kijken maar! Kijken naar al die mensen, al dat gedwarrel, al die toeristen en al dat leuks wat voor onze ogen voorbijkomt. Geluiden, geuren, het is zo vertrouwd. En 's avonds blijkt dat we giga verbrand zijn!! Oja, dat was ook Australie... Dom, dom, dom, niet ingesmeerd.
Ook de hereniging met Annet was weer erg gezellig ;-) Zij is nu 'local' en dat is ook leuk ;-) Lunchje hier, bekend plekje daar, even een ferry naar hier, een busje daar... een kopje thee bij haar thuis. Leuk om haar leven hier van dichtbij te zien. En als besluit een diner in een restaurant... een Duits(!) restaurant! Hihi, je bent hier in Australie dus ga je naar de Chinees, de Indian, de Thai, de Griek, de Japanner, of de Duitser ;-) Grappig!
Zo'n weekbuskaart is trouwens fantastisch! Je hebt maar in te stappen en je komt overal! Zo eindigden we onvermoed in het nietszeggende Newtown, waar ze dan wel weer een mooi strand en lekkere fish and chips hebben ;-)Of we stappen (vanwege de stromende regen te snel) in een bus die wel richting Collaroy (waar we woonden) ging, maar niet helemaal naar waar ons hostel stond. In plaats van aan de kustweg te blijven, reed hij hoger, steeds hoger het plateau op... Mooi hoor, dat wel, maar in de verste verte niet waar we heen moesten! Ach, no worries mate, de chauffeur zette ons er gewoon aan de ksutweg weer uit, belde even met zijn maatje die (welsiwaar met een snelbus en er dus eigenlijk niet stopte) de andere kant op ging, en die pikte ons weer op! Inderdaad, no worries ;-) Sommige dingen veranderen nooit!
Het hostel is ook weer leuk ;-) Natuurlijk met de nodige luidruchtige (poepjeslatende) maar verder o zo gezellige roommates, het brandalarm midden in de nacht (oja, dat was drie jaar geleden ook al zohier ;-)), de keuken waar de potten en pannen met het leven worden verdedigd, en de gezelligheid in de leefruimte.
Al met al is het gewoon weer leuk, leuk, leuk!
Vandaag was het leuk, leuk, minder leuk met heel veel regen! Maar ach, dan gaan we gezellig bij George Clooney op bezoek! Die wist ons echt wel een paar uur te boeien met zijn nieuwste film. De moeite waard!
Morgen vroeg op, want dan gaan we Sydney weer verlaten! Op naar Melbourne!

Zie jullie daar weer!

Dikke kus!

• 02 Februari 2012 - 11:17

Betwetertje;-)...:

Hey,
    Leuk verhaal!! Nooit geweten dat Newtown een strand heeft trouwens, ligt middenin de stad...ah, je bedoeld Newport op maandagavond!!? En die bus was vast de 180 die je naar het Collaroy plateau bracht? Mooie buurt toch of niet? Heb je dat ook weer gezien:-). Hele fijne reis naar Melbourne morgen, en verderop naar Adelaide, kortom GENIET de komende weken! En bedankt voor de gezelligheid:-) xxx

• 02 Februari 2012 - 11:20

Joost:

G'day C&J!

Goed bezig:-), veel plezier nog in Ozzie daar, gaat gegarandeerd lukken..!! no worries;) CIAO Joost

• 02 Februari 2012 - 11:22

Mister X:

hmmm, heb zo'n vermoeden dat betwetertje zomaar Annet zou kunnen zijn haha;)...

• 02 Februari 2012 - 11:24

Corry En Jeroen :

Was dat Newport?? Dacht toch echt Newtown... hihi, ach ja, als t maar New was ;-)

• 02 Februari 2012 - 11:32

Frans:

Heerlijk te lezen!
    Het leest als een soort 'thuiskomen' van jullie. En eh... Hou het op gewone beleefdheid van die jongen, een man die voor een mooíe vrouw opstaat enzo :-) Heel veel plezier in Melbourne en groetjes, Frans

• 02 Februari 2012 - 19:16

Gon:

Hey Corry en Jeroen! Wat fijn om van jullie te horen, en wat heerlijk dat het allemaal lekker gaat. Nu het hier zo ijzig is, dat hebben jullie vast met een grote grijns op het gezicht gehoord, kan ik me bijna niet voorstellen dat je verbrandt.
    Goeie reis naar Melbourne, en houd ons op de hoogte.
    Veel liefs, Corry ik mis je wel hoor! maar het eerste weekje zit er al weer op.... ;-)

• 04 Februari 2012 - 01:17

Jeroentje:

mijn mama wil graagdat ik een reactie schrijf dus bij deze....:)

• 04 Februari 2012 - 23:16

Anne:

Het is weer heerlijk om jullie reisverhalen te lezen. en zo bekend als alles voor jullie is is het ook voor ons oh ja dat is ook zo.
    Verheug me op jullie volgende verhaal.
    Verder geniet van jullie vakantie en wij genieten mee.

Alvast Dank je wel.

groetjes