Koud, warm, mooi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu Koud, warm, mooi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

Koud, warm, mooi

Door: corry

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

16 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hi allen,

Weer even een berichtje van ons. Onze tijd in Adelaide hebben we heel relaxt doorgebracht. Lekker met de tram naar Glenelg, het prachtige strand van Adelaide, en eigenlijk alleen maar herinneringen opgehaald aan de vorige keer dat we hier waren: het was niets veranderd en ook nu was het er weer heerlijk! Schitterend zonnig weer, met een venijnig koud windje, veel foto's maken, slenteren door het water langs het strand, ijsje eten, de pier op, biertje op een balkonterras (ze zijn hier zeer terughoudend met alcohol op straat, overal waarschuwingen op straffe van...) weinig terrassen aan de strandkant, dus een wijntje bij de zonsondergang is er niet bij. Wel enorm genoten van die rode zon die in de zee zakt. Ook grappig om al die mensen dezelfde kant op te zien kijken en te zien genieten. 't Leek even op het wachten op het vuurwerk op de Sydney Harbour Bridge ;-)
En dan... op naar Tasmanie. t Reizen is wel snel voorbij en we hebben beiden het gevoel dat het nog veel langer had mogen duren.Maar Tasmanie lonkt en dat is geweldig!
Ik hoor net dat het buiten 32 graden is, dus echt koud is het hier niet, maar morgen weer 19... Hoera de grilligheid van dit eiland.
Heerlijk om Rien weer te zien en de rest van de familie. Leuk om aan te zien hoe ze hier leven: de driveway moet gemaakt. De oude is 600 meter lang en loopt wat steilig omhoog: een gewone auto (zonder 4WD) heeft moeite om boven te komen ;-) Dus, er moet een andere komen, met een omweg, minder steil maar wel langer dus... Stel je voor als Nederlander: een oprit van bijna een kilometer ;-) Hihi, ik zie enorme trucks voorbijkomen, ladingen steen (uit eigen groeve) neergestort, vlakgemaakt met een wals, (Oh, er zit een beetje een hobbel in die kant, kunt u die er even afschrapen? Oh, daar moet ie een stuk breder, kunt u even 12 bomen weghalen?)
We wonen in ons eigen huisje, hebben alles wat we nodig hebben, doen boodschappen, rijden in onze 'eigen' auto en voelen ons THUIS!! We genieten van het boodschappen doen: de Timtams, de Shapes, de Cadbury chocolade, alle lekkere dingen die alleen hier te krijgen zijn. We genieten van het barbecuen terwijl het eigenlijk best fris is (heb al die vestjes dus echt wel nodig ;-)), we genieten van de onbeschrijflijk mooie sterrenlucht, de onpeilbare duisternis als we s avonds van het grote huis naar ons huisje lopen. We genieten van de geur van eucalyptus, de zuivere lucht. We genieten van het luisteren naar alle plannen die Rien nog heeft, het darten met elkaar, de gezelligheid.
Vandaag is Jeroen jarig ;-) Volgens de Australische traditie doen we er niks aan, maar we gaan zometeen toch taart halen ;-) (Als je maar lang genoeg zeurt he ;-)
Tot de volgende keer!!

• 16 Februari 2012 - 04:27

Jeroen:

taart mag nog net :) lol

• 16 Februari 2012 - 08:52

Frans:

Laat ik beginnen met een felicitatie! Van harte gefeliciteerd Jeroen (en jij ook Corry), ik drink er vanavond een borrel op, in bad uiteraard :-)
    Heel veel plezier daar en doe Rien en de familie de groeten!

• 18 Februari 2012 - 11:11

Marco:

Pffff, een oprit van een kilometer, stelt niks voor, ik heb een eigen brug... :-)

Jammer dat het reizen al weer voorbij is, maar geniet lekker van het samen zijn met je familie.

• 18 Februari 2012 - 21:01

Anne:

hoi Corry en Jeroen,

Het is weer heerlijk om jullie reisverhalen te lezen. Soms lijkt het net of ik er ook al eerder ben geweest. Het komt allemaal zo bekend voor.
    Het was wel even wennen om ze zo zonder Sam te lezen.
    Hij zou er ook van genoten hebben.
    Nog een hele fijne vakantie

Anne

• 20 Februari 2012 - 10:54

Annet:

Wat klinkt dat allemaal super zeg!! Beetje laat Jeroen, maar nog van harte gefeliciteerd!!:-). Hoop dat je een heerlijk dagje hebt gehad...maar als ik alles zo lees is dat best gelukt:-). Geniet weer!! xx