Shit - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu Shit - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

Shit

Door: corry

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

11 Februari 2012 | Australië, Adelaide

Hi mates

Vanuit Melbourne met de bus. We hadden er onwijs veel zin in! Totdat bleek dat de bus een combinatierit werd met een andere dienst omdat er te weinig reizigers waren op de directe lijn Melbourne-Adelaide. Oh, denk je dan, is dat nu zo erg ? Nee hoor, alleen dat we 19 (!) keer stopten, door allerlei achterafweggetjes en piepdorpjes reden, de bus dus schommelde als een baby in een dansende baarmoeder. Ook dat is op zich geen probleem, ware het niet dat we achter in de bus zaten en het schommelgehalte dus een graadje werd versterkt, en een medepassagier de avond daarvoor flink was doorgezakt... Need I say more? De wc haalde hij net, maar de pot niet zal ik maar zeggen... En toen moesten we nog 11 uur en 45 minuten. Leuk was wel dat er naast die overgevende man een zwerver zat die zich opkrulde in zijn hoekje, zijn vuilniszak aan zijn zwarte voeten frommelde, het gordijntje dichttrok en door een piepklein gaatje de wereld aan zich voorbij liet trekken. Aangekomen in Adelaide, zoals gezegd na zo'n 12 uur, tikte hij mij op de arm en sprak in schitterend gearticuleerd Engels: 'Excuse me ma'am, are we in Adelaide?' Ik antwoorde dat we daar waren waarop hij hoogstverbaasd mij aankeek: 'Really??, Is it midnight yet?" Ik verwachtte eigenlijk dat hij zou zeggen dat hij er halverwege uit had gemoeten, maar ik denk dat hij pas nu tot die conclusie is gekomen ;-)
De titel van mijn verhaaltje is Shit. Nou, echt wel shit, shit, shit!! Jullie weten dat ik altijd zeer verheugd ben over de vele wc's in Australie. Dus ook nu. Op een zeker moment ging ik dus naar zo'n openbaar geval, waar in tegenstelling tot de meeste de vloer niet echt fris was. Maar, er is altijd een haakje, dus ik hing mijn tas aan dat haakje. Bleek het haakje los te zitten, dus viel mijn tas met een flinke klap op de grond. In die tas zat nog een tas en in die tas zat mijn camera.... mijn dierbare camera... waar nu dus de lens van kapot was... zoals ik al zei: Shit, shit, shit! Wat nu? Reapareren kon wel, maar duurde een paar weken, en in die tussentijd geen foto's maken? Nah... Nieuwe lens? Duur!! Na denken, denken, denken (jullie kennen mij) toch een nieuwe lens gekocht, en meteen een met een grotere zoom. Ik was al van plan om die ooit aan te schaffen, alleen nog niet nu. Maar nu ik hem heb... Blij!! Blij!! Blij!! Ik heb een mier op de foto gezet ;-) En t beestje blijkt prachtig te zijn ;-) Hier ga ik veel plezier van hebben!!
's Avonds een filmpje pakken. Begon om 9 uur, dus wij zaten om kwart voor negen startklaar. Bleek de deur dicht en de vorige film nog aan het draaien. Ok, kan, t is Australie, no worries. Na een half uur (!) pas ging de deur open. Nou ja, toch een mooie film al werd t wat laat.
's Morgens een wijntoertje geboekt. Ze zouden ons om 7.55 uur ophalen. Wij om kwart voor 8 startklaar. Kwart over 8, ok, kan, 't is Australie, no worries. Half 9, toch maar even vragen. No worries guys, t is pas vijf voor 8. Hu? Nee hoor. Jawel, in Adelaide gaat de tijd een half uur terug.... Pffff, Dat hebben we eerder gehad ;-) Leven we gewoon een dag een half uur vooruit ;-)
Dat toertje door de wijnboerderijen van Barossa Valleywas memorabel: Alles geleerd over Riesling, hips, Chardonnay, hips, Cabernet, hips, Shiraz, hips, Moscato, hips.... Na vier (!) winery's (en dus 6 keer 4 is 24 tastings) later waren we best rozig ;-) Maar lekker!!!
Nu relaxen we even verder in Adelaide met zijn vele parken en strand en ik spreek jullie snel weer!!

Groetjes!


  • 11 Februari 2012 - 11:10

    Frans:

    Vreselijk takke van die lens, maar gaaf dat je een nieuwe hebt! Nog een geluk dat de body niet beschadigd is... Geniet van je nieuwe aanwinst! Giga veel plezier en groetjes!

  • 15 Februari 2012 - 01:11

    Joentje:

    ze heeft idd een nieuwe lens maar ik hoor er bijna niks over... :) lol

  • 16 Februari 2012 - 03:25

    Corry En Jeroen :

    Tsss, ik zeg het maar een miljoen keer per dag ;-) Elke keer als ik iets leuks zie om te fotograferen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie 2012

Recente Reisverslagen:

21 December 2013

Hoogtepunten

21 December 2013

Australie 2013-2014

05 Maart 2012

Voorbij...

27 Februari 2012

Bekend?

16 Februari 2012

Koud, warm, mooi
Corry en Jeroen

Actief sinds 19 Okt. 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 14793

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 28 Januari 2014

Australie 2013-2014

27 Januari 2012 - 05 Maart 2012

Australie 2012

16 November 2008 - 17 Maart 2009

Australie 2008-2009

Landen bezocht: