relaxen?! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu relaxen?! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

relaxen?!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

01 December 2008 | Australië, Coral Bay

Hoi allemaal,

Weer es een berichtje om jullie te laten weten hoe heerlijk het we hebben, want dat hadden sommige van jullie misschien nog niet begrepen ;-)
In Coral Bay is het zonnig, warm, er zijn superstranden, superhamburgers, superpizza's en supergezellige mensen! Als je met zijn allen zo'n 4000 km lang reisje langs de westkust maakt, kom je elkaar toch best vaak zat tegen! He, jij ook hier? Zat jij niet in? Waar ga je heen? Trek in een biertje? En zo maak je along the way best 'vrienden'.
Hier hebben we ook tijd om een hoognodig wasje te doen (alle t-shirts en onderbroeken zijn nu wel op..), lekker lezen en relaxen. We slapen op een dorm met nog 8 andere mensen en toen ik 's morgens wakker werd (t zal een uur of 10 zijn geweest) lag iedereen nog heerlijk te slapen!! Geweldig!! Dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen dta ik een dag lekker lui in mijn nestje blijf liggen! Sommige backpackers vliegen van hot naar her en willen niks missen, maar dat is zoooooooooo vermoeiend. Wij vinden onze manier van reizen al vermoeiend, dus nodig een paar dagen bijslapen ;-) Toen het weer tijd was om wat lui zweet eruit te werken zijn we over de rotsen naar een baai gelopen waar kleine haaitjes groot liggen te worden. Gaaf om te zien en erg ongezond om te zwemmen... In Nederland zou er een groot hek omheenstaan, maar hier niet... alleen een bord dat je de beesten met rust moet laten... tja, wat denken die lui zelf ;-)
Op de terugweg, erg warm, dus lekker in zwembroek/bikini gelopen, is Jeroen enorm verbrand. Erg seu. T gaat hier zo hard, de zon is zo fel en door de wind voel je t niet.
Omdat we toch ook wel wat actie wilden, hebben we een middag quad gereden! Zoek maar op op internet voor een plaatje! Gaaf over zandduinen en over het strand gescheurd met die dingen! Ze gaan niet echt superhard maar t is wel erg leuk!
Ik vond dat ik wel weer genoeg had bewogen dus ben ik lekker in de stoel van de schoonheidsspecialiste (tja, wat doet die hier in zo'n gat? Er is niet eens een slager, maar wel een schoonheidsspecialiste) gaan liggen en nu ben ik weer mooi ;-) Om die mooi geepileerde wenkbrauwen ten volste tot hun recht te laten komen heb ik ook maar even een leuke nieuwe bikini gekocht! Mooi hoor ;-) Past prachtig bij al dat kleurige koraal hier!
We hebben snorkels gehuurd en zijn eerst vanaf het strand wezen snorkelen om te oefenen. T was tenslotte al weer heel wat jaren geleden en mijn waterangst stak lekker fel de kop op toen ik dat glinsterende oppervlak zag...
Vandaag was de dag dat we van een boot af moesten springen om mantaroggen te zien. Erg spectaculair schijnt het en een must voor als je in Coral Bay bent. Dus ja, we gaan, zo'n boottochtje is best leuk ;-) Tijdens het varen kwam er een school dolfijnen naar de boot toe en zwommen mee! Zo gaaf! Springen en duikelen naast de boot! Ik stond op de boeg en ze zwommen nog geen meter onder me! Echt hoor, dit was een plaatje! Later kregen we een stel schildpadden in het zicht! Ook zo National Geografic! Kijk ik naar de tv? Nee, dit zie ik echt! Groovy! Net zo 'awesome' was die rifhaai die net voor onze boot langszwom... Snorkelen hier? Tuurlijk, no worries!
Toen we stopten om te snorkelen naar die mantaroggen kregen we eerst een heel verhaal wat die beesten doen en wat wij vooral niet moesten doen (dichtbij komen, aanraken, bij elkaar blijven) Ook kregen we te horen dat we snel moesten zwemmen, snel moesten keren, snel in de boot, hup, hup, hup. En ik dacht al: dat wordt niks. Ik ben sowieso al geen held in het water en zeker niet snel. Maar goed, ik laat me niet kennen en liet me toch in de diepte glijden (jullie hebben geen idee wat ik daarvoor moest overwinnen) en hapte meteen een golf zout water naar binnen, maar oja, hup, hup, hup, snel, snel, snel. Jee. Is dit leuk? Ik zag Jeroen ook worstelen en besloot terug te gaan naar de boot. Boot? Waar is dat kreng? Was die kweet niet hoe ver weg! Dus dan maar zwemmen. Zwemmen? Golven, flippers, veel zout water en erg, erg moe! Toen ik bij die boot kwam, hees ik mezelf erop en besloot het erbij te laten. Ik geloofde wel dat die beesten er waren en ik geloofde ook wel dat ze bijzonder, spectaculair en speciaal waren! Je hoeft tenslotte niet alles te doen in je leven en dit was iets wat ik niet hoefde te doen van mezelf! Jeroen ging nog wel een keer, erg stoer! En heeft er ook een gezien! (Ik ook, maar dan vanaf de boot ;-))
Later, na een heerlijke lunch zonder zout water) legde de boot stil bij een koraalrif. Was het weer snel, hurry, opschieten? Voor mij hoeft dat niet, hoe mooi het ook is. Maar nee, de boot bleef een uur liggen. Ok, zal ik dan toch? En ja, ik heb toch... Gewoon kalm aan mijn snuit weer in het water gestoken, zonder hurry up om me heen, gewoon relaxt. En mooi! Koraal overal, gekleurde vissen overal, een stingray (!) op de bodem, een groot aquarium! Zo blij weer dat ik het heb gedaan! Uitgeput? Ja, enorm! Tevreden? Absoluut! Een dag om niet te vergeten en meteen met jullie te delen. Kan ik ook meteen mijn angst van me af schrijven ;-)
Jeroen verdient trouwens een lintje hoor. Hij heeft een (voor hem te krap) wetsuit over zijn gigaverbrande lijf moeten trekken... Voelen jullie het ook? ARGH! Maar toch doen he. Hij is zo stoer he!
Nou luitjes, tijd voor een welverdiend biertje!
Tot de volgende keer!

• 01 December 2008 - 08:42

Gon:

Een druilerige maandag klaart lekker op door jullie zonnige verhalen. Leuk om te lezen (maar natuurlijk nog leuker om mee te maken, ;-(). Veel plezier! Liefs van Gon

• 01 December 2008 - 10:56

Judith:

Hey corry en Jeroen,
    wat een gezellige verhalen om te lezen en o zo herkenbaar. Ik dacht, was ik maar daar.
    Hadden jullie al meegekregen dat Joost ook down under is, maar dan aan de oostkust. Kunnen jullie nog een reunietje houden in Sydney.

Liefs Judith

• 01 December 2008 - 14:44

Marlies:

Ik ben niet jaloers!
    Ik ben niet jaloers!
    ik ben niet jaloers!
    Ik ben niet jaloers..... (op het zien van die haai dan.....)
    Liefs! XXX

• 01 December 2008 - 21:13

Annet:

Hey, geweldig verhaal weer!! En ook zo herkenbaar! Potdikkie, nou heeft Judith ons geheimpje verklapt...:-) Ik wilde met jullie afspreken en dan zonder te vertellen dat Joost er ook is, klein reunietje onverwachts voor jullie... Helaas. gaat wel gebeuren hoor, maar dan weten jullie vast dat hij er waarschijnlijk ook bij is. Hij is net vandaag vanuit het BIG hostel richting Cairns vertrokken voor een eastcoast-tour. Geniet nog van Coral Bay... wij zijn er maar 2 dagen geweest...:-(. Spreek jullie snel weer!

• 01 December 2008 - 21:36

Rheia:

Wij zijn afgelopen weekend ook naar de zee geweest, naar Renesse, we hebben geen haaien gezien en het was er zeker niet warm!!!!!
    Jeroen jij hebt het zeker erg druk met velletjes trekken?
    Veel plezier nog

Groetjes Rheia

• 02 December 2008 - 09:29

Petra:

Hoi LUItjes,
    Wow, ik ben ok niet jaloers hoor, grmbl!! Mehn, klinkt als een droom! Mag ik volgende keer ook mee?
    Al was het maar om Jeroen in te vetten, hihihi!
    Lieve knuffels weer, hier is het koud!
    liefs, petra