Dag westkust - Reisverslag uit Perth, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu Dag westkust - Reisverslag uit Perth, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag westkust

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

23 December 2008 | Australië, Perth

Hoi allemaal,

Nou, dit was ons laatste dagje Perth. We stappen morgen in de trein richting Sydney. Het wordt een lange reis van bijna 5000 km maar we mogen er 3 dagen over doen ;-) Boeken en muziek mee en genieten maar ;D We zijn ook benieuwd hoe we Kerst gaan vieren zo in de trein. Misschien wel heel saai, maar misschien ook juist wel heel bijzonder!

Perth is een hele leuke stad! Zo leuk dat we na een vole dag winkelen weer wat zat werden van alle drukte en een dag naar Fremantle zijn geweest, een half uurtje buiten Perth met de trein. Ze hebben daar een gevangenis die nu dicht is en waar je in mocht en dat wekt toch nieuwsgierigheid. Ook konden we daar een stukkie hout van de echte Batavia zien die daar ooit in de zee is gezonken. Ook wel leuk om daar dan een video te zien van de bouw van de replica in zoals zij zeggen Lelystadt (met dt). Veel Nederlandse invloeden ook in dit stukje Australie. Dirk Hartog Island enzo. Er liggen ook tal van Nederlandse schepen op de zeebodem hier. Ook zijn er een heel stel mensen wel aan land gekomen ooit, vonden er eigenlijk niks aan en gingen maar weer. ;-) Zo ook ene meneer Vlamingh die op een eiland aankwam, daar grote 'ratten' zag, het eiland 'Rat's nest' noemde, (Rottnest Island) en weer ging... Wij zijn er ook geweest, zagen de 'ratten' (quokka's), fietsten een rondje (we hebben nog nooit zoveel gefietst als hier ;-)) en gingen, samen met een heeeeeeeeeeleboel andere toeristen) weer weg... Leuk hoor ;-)

Het is leuk dat we steeds weer mensen tegenkomen die we al eerder hebben ontmoet.
Lopen we in een park, zitten er twee mensen op een bankje: Heee, jij hier? Wat gezellig :D
Wandelen we even in een dorpje, hoor ik ineens achter me: Hi Corry. Hu? Wie kent mij hier? En ja hoor, twee meisjes die we dan een paar weken geleden in een hostel hebben gesproken.
Zitten we op de boot naar een eiland, word ik op mijn schouder getikt: Hallo!! Lachen is dat. Het zijn korte, vluchtige contacten maar wel heel gezellig.

Nou, ik ga eens proberen of ik nu wel de foto's op de site kan krijgen. (ik moet ruimte kopen.)

Nogmaals iedereen hele gezellig kerstdagen. We zullen niet veel bereikbaar zijn nu we die enorm woestijn gaan doorkruisen, maar een smsje bij aankomst is ook gezellig ;-)

Doei doei!!



  • 23 December 2008 - 16:56

    Willy:

    Met die foto's erbij is het plaatje compleet hoor... zon, actie, zee, actie, strand, actie, genieten, genieten en nog eens genieten... het straalt er vanaf ;)

    Ik wens jullie een mooie, sfeervolle treinreis... en als het goed is, kruisen jullie zo het pad van de drie wijzen ;)

    Dikke kus!

  • 23 December 2008 - 17:27

    Marlies:

    Ik ben niet jaloers!
    Ik ben niet jaloers!
    Ik ben niet jaloers!
    Ik ben niet jaloers....

    En waar zouden we zijn zonder de trein....??!
    Veel plezier!
    XXX

  • 23 December 2008 - 18:26

    Petra En Angela:

    grumbelend hebben mijn dochter en ik gelezen en foto's bekeken, en ook wij zijn niet jaloers...
    zwemmen met dolfijnen enzo, daar kunnen de meeste mensen alleen van dromen. zucht..
    en ik mag werken vannacht..
    maar heb ook mn eindejaarsuitkering gekregen:):):)
    ga k gauw apart zetten, en kom dan snel naar jullie toe, mag het?
    hihihi, heb n goeie reis, gedenkwaardige kerst, die was niet eerder zo gek, denk..
    veel liefs, angela en petra

  • 24 December 2008 - 11:21

    Annet:

    Tip van een collega-WBJN-gebruiker.... foto's heel makkelijk te roteren in "foto's wijzigen". Maar 't ziet er allemaal goed uit! Looking forward to see you guys soon! Veel plezier in de trein en een fijne kerst!
    xx

  • 24 December 2008 - 19:22

    Moeder:

    een heel goeie reis over heel het vasteland heen ,leuke kerstdagen hebben wij ook hoor de fotos zijn erg mooi het land ook he !!!liefs,knuffel,moeder.

  • 26 December 2008 - 20:09

    Ina:



    Beste Jeroen en Corry

    Het is genieten van jullie reisverslag en nu de foto's erbij, toppy.

    Veel reisplezier,

    Groet Ina


  • 26 December 2008 - 20:28

    Moeder:

    wat een verrassing lieverd dat je belde,als je dit leest zit de lange trip erop was het toch wel leuk zo samen in een coupetje rijden!hier fijne dagen gehad morgen weer even over tot oud en nieuw.liefs ik houd van jullie!!!o..ma.

  • 28 December 2008 - 20:20

    Moeder:

    het vriest hier nu flink,koud hoor ,met heel veel zon!alles goed met ons ,ik ga toch maar niet schaatsen,denk ik ,of kom je meedoen?veel liefs ,knuffel !!!o..ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Australie 2008-2009

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2009

dag dag

15 Februari 2009

Rust

08 Februari 2009

Snel, hoog en diep

01 Februari 2009

Nieuws?

29 Januari 2009

Springen
Corry en Jeroen

Actief sinds 19 Okt. 2008
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 14785

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 28 Januari 2014

Australie 2013-2014

27 Januari 2012 - 05 Maart 2012

Australie 2012

16 November 2008 - 17 Maart 2009

Australie 2008-2009

Landen bezocht: