Spetterend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu Spetterend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

Spetterend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

01 Januari 2009 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Allereerst onze beste wensen voor iedereen en dat alle dromen voor 2009 uit mogen komen! (Ik ga ook mijn best doen!)

Wij zijn in Sydney begonnen met een klein reunietje met Annet en Joost en dat was supergezellig! Vier Nederlanders die elkaar kennen uit Argentinie die in het Australische Sydney bij de Japanner gaan eten ;-) Multiculti ;-) (Ook dat is Australisch) Herinneringen ophalen en jaren die ineens wegvallen. Erg gelachen en weer lekker 'Nederlands' ook.
Kennen jullie dat Sydney Opera House? Weten jullie dat je daar ook echt naar binnen kunt? Dat daar ook echte optredens worden gedaan? Wij zijn daar bij geweest!! Super he. Een droom die uitkomt!! We hadden kaartjes besteld voor het Comedy Festival 2008, een festival met standup-comedians. Verrassend genoeg waren er ook nog kaarten beschikbaar! We kwamen daar binnen (hadden gelukkig bedacht dat teenslippers en korte broeken niet mogen in zo'n omgeving...) en keken onze ogen uit! We waren binnen!! Compleet met gratis water en champagne! Toen we de zaal in mochten (die vrouw die ons toeliet liet ons weten dat we veel geluk hadden met onze plek...en moest glimlachen om ons kinderlijke enthousiasme!) bleek dat we op de tweede rij zaten!! Gaaf! We hebben een topavond gehad! Geweldig cabaret, heerlijke humor en 3 uur constant gelachen! Echt helemaal super! Een enkele Australische grap begrepen we niet, maar het merendeel was supertop! Alleen het daar zijn al is al een ervaring! Kijken naar die bekende punten maar dan van binnenuit! Geweldig!
En toen was het 31 december. Alles in Sydney staat in het teken van New Years Eve. Goede voorbereidingen, gebieden keurig aangegeven vanwaar je het vuurwerk kunt zien, volop waarschuwingen om vooral niet teveel te drinken (wel een probleem hier in de stad) en vooral veel gezelligheid! We hebben overdag door de stad gelopen en hebben genoten van alle mensen die al om 12.00 uur(!) op hun plekje zaten om vooral het vuurwerk van 00.00 uur (!) niet te missen! Heerlijk om dat allemaal te zien. Kleedjes, eski's vol met eten (geen alcohol) en veel zonnebrandcreme ;-) We zijn de brug (Ja, die beroemde) overgelopen en bedachten dat dit toch wel heel bijzonder is om dit mee te maken. Anderhalf miljoen mensen gaan het vuurwerk zien dat afgestoken gaat worden vanaf de plek waar wij nu liepen... Genietend van een heerlijk ijsje lieten we alles maar op ons afkomen. Wij hoefden gelukkig niet al zo vroeg een plek te reserveren want we hadden via Annet een uitnodiging voor een party met 'view on the brigde'. Lekker hoor, als je zo je connecties hebt ;-) Daar aangekomen voelde ik me helemaal Nicole Kidman ;-) Een dakterras met wijn, hapjes en champagne en een fabuleus uitzicht op de haven en de brug! Dat wij hier staan! Geweldig! Helemaal gezellig met Annet ook! Heerlijk om dat samen met haar te beleven! Om 21.00 was er een 'family'vuurwerk. Dat was al mooi ;-) Verder veel verlichte boten in de haven en vliegtuigen die kreten 'schreven' in de lucht. Toen was het middernacht! Gelukkig nieuwjaar! Het vuurwerk was erg, erg mooi! Twaalf minuten lang schittering, knallen en lichtjes! En dan? Dan is het voorbij... T gaat nog niet heel lang door zoals bij ons, t is gewoon over! Daar kijk je dus een hele dag naar uit! Daar zit je dus 12 uur voor op een kleedje! Hoppa, iedereen of de kroeg in, of naar huis! De meeste mensen gaan dus naar huis, wat betekent dat het geweldig druk is op straat! Erg bijzonder voor dit tijdstip ;-)
1 januari. We hadden geen ontbijt gekocht, maar geen nood, hier is de supermarkt gewoon open op nieuwjaarsdag ;-) Ook de bakker verkocht gewoon zijn versgebakken lekker broodjes. Erg handig toch wel ;-) Vandaag is het gewoon ook weer zomer dus gaan we met een boek op het strand het nieuwe jaar in! Lijkt ons een goed begin! Na een half uurtje bakken is het heerlijk om het zweet door de hoge golven af te laten spoelen.
Uiteindelijk is het allemaal niks bijzonders hier... behalve dat de Oudejaarsconference in het Engels is, het vuurwerk maar 12 minuten duurt en de nieuwjaarsduik een temperatuurtje heeft van zo'n 29 graden ;-)

Nou lieverds, dit waren de laatste nieuwtjes weer van downunder. Allemaal een dikke knuffel en tot de volgende keer maar weer!

• 01 Januari 2009 - 14:00

Oompie:

Corrry en Jeroen jullie ook een voorspoedig 2009 toegewenst.
    Mooi al die verhalen van jullie, net of je er zelf ook bij bent.
    Groetjse van oom Riens.

• 01 Januari 2009 - 20:00

Natascha:

Gelukkig nieuwjaar voor jullie beiden!!!!!!!!!!!!

dikke kus van Natas

• 01 Januari 2009 - 21:46

Marco:

Beste wensen voor 2009, zo te lezen is ie al goed begonnen. Lijkt me een fantastische ervaring om zo oud en nieuw te vieren. Heel veel plezier verder!

• 02 Januari 2009 - 09:45

Sjaak, Petra En Anny:

wij wensen jullie een super 2009, met gezondheid, geluk en veel liefde.
    dat lukt al aardig zo te lezen en wat ons betreft: ga zo door, maar kom gauw terug.
    veel liefs.

• 02 Januari 2009 - 10:09

Ina:

Corryen jeroen,
    Een goed en een gezond 2009 en veel reisplezier.

groet Ina

• 02 Januari 2009 - 12:46

Casey:

Lekker laat, maar sommige mensen moeten wel werken, de beste wensen voor 2009. Over een paar weekjes is het hier ook weer zomer, dus trek ik me niks aan van die verhalen over zon en warm enz.
    Corrie, ligt het aan de omgeving dat je ineens zoveel geduld kan opbrengen? Het lijkt me nl. stug dat je hier ook zo lang kan wachten op iets wat 12 minuten duurt.(ook verwarrend voor Jeroen)
    Verder wens ik jullie een prettig vervolg van je tripje

• 03 Januari 2009 - 00:41

Anne:

hoi Corry en Jeroen,

Jullie ook een spetterd 2009.
    Sam vind jullie verhalen erg leuk om te lezen, maar komt niet echt tot reageren. dus reageer ik maar. Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen en zo een beetje mee te maken wat julie meemaken. Dapper als die overwinningen.
    En ook wel kicken als het lukt. Wij zitten hier in de kou en iedereen heeft hier last van de schaats gekte. eigenlijk ook wel weer leuk om mee te maken. Geniet van jullie vakantie en schrijf nog maar veel, zodat wij ook mee kunnen genieten

groetjes en XX Anne

• 03 Januari 2009 - 18:12

Moeder:

hallo lieverts leuk he een heel warme nieuwjaarsdag nederland ligt in het ijs er is vandaag al gepraat over een 11 stedentocht echt waar hoor is jaaaaren geleden.vandaag was alles een kerstplaat mistig geweest je kent dat nog wel ,of heeft de hitte je zo te pakken,dat het uit je brein weg is?iedereen is nu schaatsgek ja,echt waar hoor corry ,hollanders gaan dan helemaal door hun dak.wees gerust mijn kind ik doe er niet aan mee maar vind het wel spannend allemaal.het is bij mij nu rustig na de invasie van december.nu ga ik weer eens iets voor mezelf doen dit mailtje is er het begin van !!!veel liefs allebei geniet er van,see you later,o..ma.

• 05 Januari 2009 - 21:22

Marlies:

1 januari met een boek op het strand...
    IK BEN JALOERS!!!!
    XXX