ziek... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu ziek... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

ziek...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

10 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Als je bij plus 30 graden, in een stinkkamer zonder airco en met een klein raampje dat uitkijkt op een binnenplaats ter grootte van een postzegel, dus met weinig wind, ligt de rillen van de kou, is er iets aan de hand... Precies, ik was ziek. Ziek, zwak en verschrikkelijk misselijk! Of het kwam door die heerlijke garnalen die die chinees ons zo vriendelijk voorschotelde in dat restaurant in Chinatown, of de oorzaak toch lag in die avond op dat winderige stationnetje, of dat er gewoon iets 'uit' moest, geen idee, maar het feit was dat ik me zelden zo ellendig heb gevoeld, bij plus 30 graden, in een stinkkamer zonder airco en met een klein raampje dat uitkijkt op een binnenplaats ter grootte van een postzegel, dus met weinig wind. Daarbij had ik een bed met een matras dat zo zacht was dat ik er helemaal in wegzonk. Niet erg, als het min 30 is, maar als je je ziek, zwak en erg misselijk voelt, bij plus 30 graden, in een stinkkamer zonder airco en met een klein raampje dat uitkijkt op een binnenplaats ter grootte van een postzegel, dus met weinig wind is het absoluut een nachtmerrie! Ook was er maar 1 wc voor vele mensen dus ook niet lekker als je misselijk bent... Dus mezelf maar bij elkaar gegrepen en in een park gaan liggen. Gelukkig zijn hier op elke hoek van de straat wc's, maar erg lekker was het allemaal niet. Veel van Sydney hebben we dus niet meer gezien, behalve nog het koele en donkere aquarium. Langzaam aan en lekker koel en met veel bankjes, toen ging het wel, als ik maar niet terug hoefde naar die stinkkamer!
Dat hoefde gelukkig na twee dagen niet meer, want we hadden een toer geboekt naar die inmiddels bekende Snowy Mountains. Gelukkig lagen die dingen een eind weg, dus kon ik achteroverleunen in de bus, mijn ogen dichtdoen en wachten tot er iets van me gevraagd werd en dat was gelukkig niet veel! Het was gelukkig een klein groepje en de gids was geweldig! Grappig en erg gezellig! We zijn Canberra nog even doorgestruind, al bekend, maar wel leuk om weer te zien.
En eindelijk, eindelijk, eindelijk, kwamen we aan in Thredbo!! lang gewacht en nu toch eindelijk gebeurd! het hostel was heerlijk luze, met vier mensen een eigen badkamer en handdoeken enzo. Heerlijk. Eten ging nog niet maar na een zalige douche een heerlijk geurend bedje induiken en slapen, slapen, slapen, was een weldaad op zich!
Kennen jullie ons thema brillen nog? De volgende ochtend wilde Jeroen zijn bril opzetten en kijk! Een grote barst in het glas en het pootje wees de andere kant op! Er had iemand met zijn grote hoeven opgestaan! Tja, wij lagen het dichtst bij de badkamer en die andere twee mensen moesten waarschijnlijk in het donker naar de wc en hadden Jeroens bril van het randje afgestoten ofzo... Tot overmaat van ramp was nu jeroen ziek. Niet van garnalen of een winderig stationnetje, maar waarschijnlijk van een net iets teveel laastste biertje... Soms is het ook zo gezellig ;-)
Voor deze morgen stond de beklimming van Mount Kosziosko op het programma. Met zo'n 2200 meter het hoogste punt van Australie. Ik was al niet van plan het te gaan doen want na drie dagen niet eten is het niet wijs zo'n activiteit te ondernemen. Dat weet zelfs ik ;-) En nu met Jeroen letterlijk groen van ellende bleven we maar samen beneden. Nou ja, beneden. We zijn wel met de kabelbaan (;-)) een stuk naar boven gegaan, maar dat laatste stukkie hielden we maar voor gezien. je hoeft tenslotte niet alles te doen in het leven ;-) (Nou, t liefst wel natuurlijk;-)) Heerlijk met een boek onder een boom gelegen en gedacht dat het zo ook best was. En ik voelde me een stuk beter!
Toen de bups terug kwam bleek dat de bus een lekke band had. En heel typisch Australisch paste de reserveband niet ;-) Noodgedwongen zaten we dus de hele dag in het gezellige Thredbo ;-) Dat is een wintersportplaats en in de zomer dus geen fuck te doen ;-) Dat boek is bijna uit ;-)
De dag erna voelde Jeroen zich ook weer prima en hebben we heerlijk wel een stuk gewandeld, nu naar het uiterste zuidelijke puntje van het vasteland van Australie, Wilsons Promontery. Veel grijze kangeroes gezien en heerlijk met de voetjes in het (ijskoude!) water gelopen!
En toen waren we weer heerlijk in het gezellige, vertrouwde Melbourne! In ons gezellige, vertrouwde hostel! Met heerlijke bedden, een nachtlampje (je moet het maar belangrijk vinden, maar lezen in bed is toch een van die dingen... ;-)) en prima faciliteiten. Lekker weer.
Oja, en wat we ook gedaan hebben ;-) We hebben een retourtje Fiji geboekt. Ja, die bekende, beroemde Fiji-bounty-eilanden! Super he! Annet had nog een weekje vakantie en vroeg of we zin hadden... Nu hadden wij never nooit aan Fiji gedacht, want we zijn in Australie, maar t was wel een super onzalig, zalig idee! En dus gedaan! Van de 20ste januari tot 2 februari zitten we met onze (toch al niet meer zo blanke beentjes) in het Fijileense zand!! Jaloers? Ja, zou ik ook zijn ;-) We zijn ons ook erg bewust van al die leuke dingen die we doen! Het is echt een super, supervakantie!!
Nou, overtreffendere dingen kan ik nu niet bedenken ;-) dus gaan we maar es een koppie koffie/thee/chocolademelk drinken! (Die chocolate mudcake is watertandend lekker!).

Liefs allemaal!


  • 10 Januari 2009 - 10:47

    Natascha:

    Leuk weer wat te lezen! Minder leuk dat jullie beroerd waren!
    Nu alles weer op orde geloof ik en een extra vakantie(tje) naar Fiji gepland!
    Julle hebben het echt rot begrijp ik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DUS NIET

    Geniet maar lekker,

    liefs Natas

  • 10 Januari 2009 - 12:25

    Jeroen:

    dat ene laatste biretje was inderdaad net teveel, maar wie zegt er nee tegen als het in je handen geduwd word? en inderdaad, soms is het iets te gezellig, zeker als moeders veilig ver weg is in bed.... wederom de groetjes van mij!!!

  • 10 Januari 2009 - 14:00

    Ijme:

    25 km Ankeveenseplassen-tocht rijden of naar Fiji? Ik denk dat ik voor Ankeveen kies. Maar dat is alleen nu hoor, want in normale winters zou ik wel voor Fiji kiezen ;-)

  • 10 Januari 2009 - 14:20

    Annemieke:

    Hoi Corry,
    Ok, alle berichten heb ik zonder problemen doorstaan, zelfs met plezier gelezen. Inclusief top & tob, het komt allemaal wel goed met jullie. Maar als je over chocolate mudcake begint, grijpt afgunst me naar de keel!
    ;-)
    Geniet ervan & liefs,

    Annemieke

  • 10 Januari 2009 - 16:32

    Casey:

    Jaloers? nee, niet als het gaat om die dertig graden. We "genieten" hier van een prachtige winter, waarbij ze in het noorden nog steeds hoop hebben op die beroemde tocht al geven ze komende week dooi op. Moeten ze dat maar eens in limburg gaan houden daar vriest het 's nachts nog zo'n graadje of 17 alleen komen ze daar weer slootjes tekort om elf steden te kunnen bereiken. Een kwestie van graven dus.
    Geniet lekker verder van je supervakantie dan doen wij dat van je verhalen.

  • 10 Januari 2009 - 17:02

    Moeder:

    nee hoor echt niet jalours ..maar het was een leuke story ,afgezien van de misselijkheid,is nu over,zei je nou ,dan maar op naar de figi!!!ik heb een supermooie man gekend,en gesproken,was een figiman.het klikte zo leuk want we kenden geen van beiden de ausies verstaan,geen probleem ,het was heel erg leuk!!!veel plezier ,en knuffels moeder

  • 10 Januari 2009 - 19:37

    Peechie:

    Komt ook eens ff om het hoekie kijken hiero. Ook niet jaloers, gewoon liefdevol gegund.
    En om even Casey te beamen, hier is het prachtig winters!! Wel teringkoud natuurlijk...maar ja, dat schijnt erbij te horen. Echt kerstkaartplaatjes hoor.
    Plezier op Fiji, ik ga naar Ben zn verjaardag, das ook leuk ;)
    We lezen mekaar weer! Weet je wel dat jullie al over de helft zijn:D
    Ikke niet, ben nu 16 weken, zegge 4 maanden! En moet er gwoonlijk dus nog 5. Er beweegt al een bult in mn buikje nu, ga nu eindelijk een b groeien.
    Geef jullie lieve knuffels en de groeten van iedereen die niet (kan) mailen.
    liefs, petra en angela.
    (en sjaak)

  • 10 Januari 2009 - 22:19

    Frans:

    Er moet iets waar zijn aan het fenomeen parallelle gebeurtenissen. Ik ben zelf de afgelopen 4-5 dagen ook heftig ziek geweest. Grappig wel.
    Geniet giga van de Fiji-eilanden, sinds enig leeswerk staan ze ook op mijn verlanglijst! Overigens, het is hier een stralende winter, dus het zou hier wat slechter kunnen zijn (los van wat onbedoeld glijwerk met de auto, kuch...).

    Enjoy en have fun en dikke knuffel!!
    Frans

  • 11 Januari 2009 - 05:25

    Annet:

    Fifi, here we come!!!:-D xx

  • 11 Januari 2009 - 19:02

    Marlies:

    Ik ben niet jaloers...
    Ik ben niet jaloers...
    (op jullie ziek zijn)

    Ik ben helemaal niet jaloers...
    Ik ben helemaal niet jaloers.....
    Ik ben helemaal niet jaloers....
    (op jullie vakantie binnen jullie vakantie)

    XXX

  • 11 Januari 2009 - 22:02

    Willy:

    Soms zit het tegen, soms zit het mee, maar het komt altijd goed, neem nu die Fiji-eilanden ;-) goed plan!!
    Super, dat jullie zo'n supervakantie hebben, lekker blijven genieten!!

    Dikke kus!!

  • 12 Januari 2009 - 20:15

    Susanne:

    Gelukkig heeft het ziek zijn niet teveel roet de vakantie gegooid. Geweldige plannen die jullie nog hebben blijf er lekker van genieten.

    Groet Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie 2008-2009

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2009

dag dag

15 Februari 2009

Rust

08 Februari 2009

Snel, hoog en diep

01 Februari 2009

Nieuws?

29 Januari 2009

Springen
Corry en Jeroen

Actief sinds 19 Okt. 2008
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 14785

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 28 Januari 2014

Australie 2013-2014

27 Januari 2012 - 05 Maart 2012

Australie 2012

16 November 2008 - 17 Maart 2009

Australie 2008-2009

Landen bezocht: