Verandering - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu Verandering - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Corry en Jeroen - WaarBenJij.nu

Verandering

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corry en Jeroen

20 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Zouden we op een heerlijke vakantie in een vakantie naar Fiji gaan, lezen we op een zwoele zondagmorgen in de Melbournese Courant dat daar nog steeds overstromingen zijn, wegen zijn weggeslagen, er tienduizenden mensen dakloos zijn en zonder schoon drinkwater in opvangkampen zijn ondergebracht, er kans is op het uitbreken van malaria, gele koorts en tyfus. Niet echt een bericht dat je de bikini en de zonnebrand in je rugtas doet pakken vonden wij. Dus besloten Jeroen en ik ons Fiji-avontuur uit te stellen tot een later moment. (Nooit afstellen, altijd uitstellen ;-))
Vanmorgen dus vol goede moed de telefoonnummers en vluchtnummers verzameld om onze vliegreis af te zeggen. Nu hadden we het ons vrij moeilijk gemaakt door van Melbourne naar Sydney en dan naar Fiji te willen vliegen en daarvandaan weer terug naar Sydney. En dan later van Sydney naar Tasmanie. Nu wilden we dus al die vluchten cancelen en omzetten naar een vliegreisje naar Nieuw-Zeeland ;-) Daar zijn we ook nog nooit geweest en daar schijn thet erg mooi te zijn ;-) En tickets omzetten is altijd beter dan afzeggen dachten wij. Nu denken wij soms vrij simpel. Nu dus ook. Want omzetten? Nee, dat kan zomaar niet. En zeker niet bij ons, mevrouw. U moet de eigen vliegmaatschappij bellen. Doet u maar een ander nummer. OK, ander nummer. Nee, mevrouw, afzeggen moet u niet hier doen, dat moet via de website waar u hebt geboekt. OK, website bellen. (Ik blijf kalm, inmiddels met wachttijden erbij een uur verder...) Nee, mevrouw, wij kunnen u niet helpen, u moet de vliegmaatschappij hebben. Wat zegt u? Hebt u die al gebeld en verwezen zij u juist naar ons? Dan hebben zij het fout. Dat gebeurt zo vaak! Goedemorgen!
Al die mutsjes en doosjes zijn ook nog eens Thais, Chinees, Fijiaans of weet ik t, in ieder geval erg lastig te verstaan door de telefoon. (Met wie hebt u gesproken? Tja, t klonk als Hihoehong...) Vliegtuigmaatschappij weer gebeld (Ik blijf kalm.) Nee mevrouw, u moet echt de website hebben. Zeggen ze dat ze u niet helpen? Nou, dat moet, want wij kunnen het niet. Maar zij kunnen het wel. (Ik blijf nog steeds kalm.) Website weer bellen. Oja mevrouw, ik zie dat u hier boekingen hebt, maar dat zijn goedkope vluchten en als u die annuleert, krijgt u uw geld niet terug. Ik leg geduldig uit dat gezien de omstandigheden in Fiji de vliegmaatschappij mij heeft beloofd dat dat wel zo is. Dat gelooft het doosje niet... Ik ben nu niet meer zo kalm en zeg dat ZIJ de vliegtuigmaatschappij dan maar moeten bellen. Tot mijn verbazing doet ze het ook nog ;-) Ze belt me straks terug, zegt ze... Na een half uur (!) wachten bel ik zelf nog maar eens! Oja, ze wilde me net bellen... En wonder! Het is geregeld, en we krijgen ook nog eens al het geld terug! Joepie!
Nu hadden we ook nog een bus geboekt op Fiji. Dus Fiji bellen. De bus afzeggen? Nee mevrouw, waarom zou u? Het is volstrekt veilig op Fiji, er is niets aan de hand! Echt niets! Ja, vorige week was het nat, maar nu echt niet meer hoor, echt niet, u kunt gerust komen!! Ziektes? Welnee mevrouw, nog nooit ziektes gehad hier op Fiji. Mensen hun huis kwijt? Ja, dat wel even, maar nu niet meer hoor. Stond dat in de krant? Ach mevrouw, die kranten schrijven maar wat. Komt u nu? Wij dachten dus van niet...
Nu denken wij soms erg simpel, want dat doosje was het daar niet zo mee eens en zei dat als we wilden annuleren dat ons dat veel geld ging kosten: lees de voorwaarden maar... En heel behulpzaam ging zij de voorwaarden maar even voorlezen! Nu was ik inmiddels in alle staten dus kan mij het schelen! Ik wil niet meer!! Rot op met je Fiji!
Nu nog een hinderlaag te nemen... (We zijn pas 3 uur aan het bellen...)de reis van Sydney naar Tasmanie omzetten naar een reis van Melbourne naar Nieuw-Zeeland (Voor morgen dus...) en van Nieuw-Zeeland terug naar Tasmanie. Ook moeilijk hoor, zo'n verandering. Mijn energie is op en we gaan dus naar een mevrouw die ervoor geleerd heeft en we houden ons hart vast, maar ze is vriendelijk en behulpzaam en het gaat onverwacht snel en goed en ik kan haar wel zoenen! Het is geregeld en we gaan naar Nieuw-Zeeland! Joepie!!
Morgen gaan we dus Melbourne verlaten en ook the Australian Open. Dat is een enorme happening hier en vandaag waren wij daar getuige van:D Met 39 graden op de tribune een tenniswedstrijd bekijken... Echt Australisch:D Veel water drinken, petje op en genieten maar:D We hadden vrijdag al kwalificatiewedstrijden gezien, maar nu dus voor t echie.:D Gaaf hoor. Federer kwam ook nog langs en verder veel mindere goden, maar toch... t blijf erg boeiend!
Nu zit ik hier dus om kwart voor twee (!) nog te typen terwijl om 5 uur (!) de wekker gaat! Tijd dus voor een paar uur slaap!
Het volgende mailtje komt dus uit een compleet nieuw en onbekend land en is het weer een uitdaging om alles te bekijken en erover te vertellen!
Tot dan en dikke kus!



  • 19 Januari 2009 - 14:21

    Petra En Angela Enzo:

    hahahahahahahahahahaha!!! wat een kostelijk verhaal!!!
    veel plezier in NZ!!
    goede reis en veel liefs vanuit Holland. Nat, maar minder koud, veel mensen griep en overal een troep. Weinig motivatie om naar huis te komen nog. De groeten van ma en pa, de zussen enzo en anderen :)

    petra

  • 19 Januari 2009 - 14:58

    Cor:

    Da's dan toch een hele andere cultuur, want als je hier een organisatie belt, heb je altijd snel contact en een antwoord via een helpdesk met allemaal deskundige mensen...
    Veel plezier in het land van Mordor!

  • 19 Januari 2009 - 15:23

    Marlies:

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!
    Arme mensen die aan de andere kant van de lijn hingen......
    Ik ben zeker niet jaloers op hun....
    Verder ben ik helemaal niet jaloers op het feit dat jullie naar NZ gaan.... helemaal niet...

    XXX

  • 19 Januari 2009 - 15:27

    Oom Riens:

    Corry en Jeroen.
    Ik snap niet waar jullie al die energie vandaan halen. Als ik dit allemaal lees wordt ik al doodmoe.
    Maar ik ben ook al een oud mannechie heee!!
    Veel plezier in Nw Zl. Ik weet hoe het er uit ziet want ik heb er al veel van op TV gezien.
    Groetjes van oompie.

  • 19 Januari 2009 - 18:05

    Moeder :

    de australian open heb ik dus ook gezien ,maar ik vond het helemaal niet zo warm ,vreemd hoor ,ik had mijn dikke trui gewoon aan ,of zat ik op de verkeerde plek soms ?veel genoegen in nw z !!!knuffel moeder

  • 19 Januari 2009 - 19:48

    Annet:

    Weheheeeeeh, mis jullie nu al!! Wil ook naar NZ... mijn tijd komt nog wel;-)
    Heel veel plezier daar!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie 2008-2009

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2009

dag dag

15 Februari 2009

Rust

08 Februari 2009

Snel, hoog en diep

01 Februari 2009

Nieuws?

29 Januari 2009

Springen
Corry en Jeroen

Actief sinds 19 Okt. 2008
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 15085

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 28 Januari 2014

Australie 2013-2014

27 Januari 2012 - 05 Maart 2012

Australie 2012

16 November 2008 - 17 Maart 2009

Australie 2008-2009

Landen bezocht: